Biuletyn Informacji Publicznej  Gmina Sadowne  www.sadowne.pl
Dane
Dane teleadresowe
Urząd Gminy
Wójt Gminy
Skarbnik Gminy
Gmina Sadowne
Ogłoszenia
° Informacje
° Aktualności
Rada Gminy
Rada Gminy
Komisje
Sesje Rady Gminy
Plany i strategie
Plan Rozwoju Lokalnego 2007-2013
Program Ochrony Środowiska dla Gminy Sadowne na lata 2004 - 2011
Plan Gospodarki Odpadami dla Gminy Sadowne na lata 2004 - 2011
Strategia rozwoju
Prawo lokalne
Statut
Budżet
Podatki
Regulamin Organizacyjny
Uchwały Rady Gminy
Zarządzenia Wójta
Jednostki organizacyjne i pomocnicze gminy
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
Zakład Gospodarki Komunalnej
Gminny Ośrodek Kultury
Muzeum Ziemi Sadowieńskiej
Gminna Biblioteka Publiczna
Szkoły
Sołtysi i Sołectwa
Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Przetargi
Obwieszczenia i wykazy
Ogłoszenia o przetargach
Ogłoszenia o wynikach
Przetargi unieważnione
Inwestycje
Zagospodarowanie przestrzenne
Decyzje lokalizacyjne
Decyzje o warunkach zabudowy
Decyzje środowiskowe
Inne
Skrzynka podawcza
Sprawdź stan sprawy
Mienie gminy
Podatki i opłaty
Rejestry i ewidencje
Wnioski do pobrania
Dostęp do informacji publicznej
Oświadczenia majątkowe
Archiwum
Sesje Rady Gminy
Uchwały Rady Gminy
WYBORY
Przetargi
Serwis
Wyszukiwarka
Instrukcja obsługi
Skrzynka Podawcza 2
Redakcja
Dziennik Ustaw
Monitor Polski
Rejestr zmian
Statystyka odwiedzin
 Ogłoszenia > Informacje strona główna 

Informacje
Informacja o możliwości skorzystania przez
osoby niepełnosprawne z pomocy tłumacza i
środków komunikowania się 

1.       Pomoc dotyczy:


·         Osób doświadczających trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się, będącymi osobami niepełnosprawnymi zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnienia osób niepełnosprawnych zwanych dalej „uprawnionymi”.


·         Członków rodzin osób uprawnionych, w tym współmałżonka, dzieci własnych i przysposobionych, dzieci obcych przyjętych na wychowanie, pasierbów, rodziców współmałżonka, rodzeństwa, ojczyma, macochy, zięciów i synów, zwanych dalej „członkami rodzin”;


·         Osób mających stały lub bezpośredni kontakt z osobami uprawnionymi.


2.       Pomoc polega na korzystaniu z:


a)       bezpłatnej pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza- przewodnika z zachowaniem prawa do swobodnego wyboru dogodnej dla siebie formy komunikowania się,


b)       pomocy osoby przybranej, która może być osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę niepełnosprawną w celu udzielenia pomocy w załatwieniu sprawy,


c)        środków wspierających komunikowanie się tj. poczty elektronicznej, przesyłania faksów, wiadomości SMS.


3.       Osoba uprawniona powinna zgłosić chęć skorzystania z pomocy tłumacza co najmniej na 3 dni robocze przed zdarzeniem( odstępstwem są sprawy nagłe)  w sposób (do wyboru): 


·         Osobiście w Referacie Organizacyjnym


·         Pocztą elektroniczną na adres ug_sadowne@pro.onet.pl


·         Przesyłając faks na numer 256753308


·         Telefonicznie na numer 256753308


Do zgłoszenia wymagane są następujące dane osoby niepełnosprawnej :


·         Imię i nazwisko


·         Adres zamieszkania


·         Numer telefonu kontaktowego


Niezbędne jest ponadto wskazanie przez osobę niepełnosprawną terminu wizyty w Urzędzie Gminy oraz wybranej metody komunikowania się, którą może być:


·         Polski język migowy (PJM);


·         System językowo- migowy (SJM);


·         Sposób komunikowania się osób głuchoniemych (SKOGN).


Niezwłocznie po ustaleniu terminu przybycia tłumacza wybranego z rejestru Wojewody Mazowieckiego, pracownik przyjmujący zgłoszenie powiadomi o tym fakcie osobę niepełnosprawną. W przypadku wystąpienia trudności w realizacji świadczenia (np. kłopot w pozyskaniu tłumacza w terminie dogodnym dla osoby niepełnosprawnej), zostanie ona o tym fakcie zawiadomiona. Wyznaczony zostanie również nowy termin realizacji świadczenia.


 


                                                                                                                                      Wójt


Inż. Zdzisław Tracz


 

 
Data wprowadzenia informacji 2012-11-21 11:18:45 Informację zaktualizowano 2012-11-21 12:09:30, wprowadzający: Administrator BIP.
Informacja dla pracodawców dotycząca zmiany
warunków dofinansowania kosztów kształcenia
młodocianych pracowników 

formularz deminis

oświadczenie deminis

oświadczenie o nie otrzymaniu deminis

wniosek młodociani

 Informacja dla pracodawcow.doc
Data wprowadzenia informacji 2012-08-09 15:44:26, wprowadzający: Katarzyna Kalbarczyk
Zwrot podatku akcyzowego 

INFORMACJA

 

Wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego od 2012 r. rolnicy składają:

 

I termin:

od 1 lutego 2012 r.

do 29 lutego 2012 r.

 

II termin:

od 1 sierpnia 2012 r.

do 31 sierpnia 2012 r.

 

 

MINISTER RONICTWA I ROZWOJU WSI

MAREK SAWICKI

informuje:

 

Każdy ROLNIK, który chce odzyskać część pieniędzy wydanych na olej napędowy używany do produkcji rolnej powinien zbierać faktury VAT

 

 

W 2012 r. producenci rolni składają wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w posiadaniu lub współposiadaniu tego producenta rolnego (w tym dzierżawcy) w terminach:

 

  • od 1 lutego 2012 r. do 29 lutego 2012 r. – wraz z fakturami VAT (lub ich kopiami potwierdzonymi za zgodność z oryginałem) dokumentującymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej w okresie od 1 września 2011 r. do 31 stycznia 2012 r.,

 

  • od 1 sierpnia 2012 r. do 31 sierpnia 2012 r. – wraz z fakturami VAT
    (lub ich kopiami) potwierdzającymi zakup oleju napędowego do produkcji rolnej
    w okresie od 1 lutego 2012 r. do 31 lipca 2012 r.

Limit zwrotu podatku w 2012 r. wynosić biędzie:

81,70 zł x ilość ha użytków rolnych

 

Wypłata producentom rolnym zwrotu podatku akcyzowego nastąpi w 2012 r. w terminie:

  • 2-30 kwietnia 2012 r. w przypadku złożenia wniosku w pierwszym terminie,
  • 1-31 października 2012 r. w przypadku złożenia wniosku w drugim terminie,

gotówką w kasie urzędu gminy lub miasta, albo przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

 

 

 

 
Data wprowadzenia informacji 2012-02-10 12:54:57, wprowadzający: Administrator BIP.
wersja do druku